Jak pozbyć się żylaków na nogach?

Jeżeli zauważyłeś na swoich nogach coraz więcej tak zwanych pajączków, a po pracy odczuwasz nieprzyjemny ciężar w nogach, może to oznaczać pierwsze objawy żylaków. To częsta dolegliwość, która dotyka nawet co 5 osoby w wieku powyżej 40 lat. Co zrobić, by przeciwdziałać temu nieprzyjemnemu schorzeniu i jak zlikwidować żylaki raz a dobrze, by uniknąć nieprzyjemnych nawrotów?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie jak pozbyć się żylaków, musimy pamiętać, że nasze działania w stronę kompletnego wyleczenia tej dolegliwości powinny być systematyczne i obejmować zarówno kuracje, jak i diametralną zmianę nawyków. Dobrym pomysłem będzie wizyta u rehabilitanta, który dokładnie przyjrzy się naszej przypadłości i zleci specjalne ćwiczenia na żylaki.

Jak się pozbyć żylaków?

Jeżeli choroba ma charakter postępujący konieczna może się okazać wizyta u lekarza flebologa, to specjalista od chorób żył, który trafnie zdiagnozuje naszą przypadłość i zleci jej odpowiednią kurację. Mimo dosyć wąskiej specjalizacji, lekarze ci przyjmują w praktycznie każdej większej przychodni. Ich konsultacje są refundowane przez narodowy fundusz zdrowia, jednak w takiej sytuacji konieczne będzie skierowanie od lekarza rodzinnego.

Profilaktyka żylaków i pajączków

Ponieważ jednak znacznie lepiej jest zapobiegać niż leczyć, zastanówmy się chwilę nad tym, jak przeciwdziałać żylakom. Ich powstawaniu sprzyjają przede wszystkim złe nawyki i siedzący tryb życia. Dlatego też profilaktyka żylaków powinna obejmować przede wszystkim zwiększenie swojej aktywności fizycznej, oczywiście nie oznacza to, że powinniśmy od razu startować w maratonach, ale nawet poświęcenie tych kilkunastu minut dziennie na gimnastykę i ćwiczenia rozciągające powinno przynieść pożądane efekty.

Zdrowe nawyki

Jeżeli pracujemy w pozycji siedzącej, powinniśmy również zadbać o to, by nasze stanowisko pracy było odpowiednio wyprofilowane. Warto będzie zainwestować w odpowiedni fotel z oparciem. Pamiętajmy również, by unikać siedzenia noga na nogę i korzystać z przysługujących nam przerw od pracy przy komputerze. Te pięć minut na każdą godzinę pracy, powinniśmy wykorzystać na krótki spacer i delikatne przeciągnięcie nóg. To z pewnością pomoże nam utrzymać prawidłowe krążenie kończyn dolnych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *