Jak usunąć żylaki? Leczenie domowe

Jak walczyć z żylakami ? Wbrew pozorom jest wiele metod na wyleczenie tej dolegliwości. Co prawda domowe sposoby na żylaki ograniczają się jedynie do przeciwdziałania doraźnego, potrafią być w tym jednak bardzo skuteczne. Delikatny masaż odpowiednio dobranymi olejkami naturalnymi, kąpiele czy specjalne okłady z produktów, które bez problemu znajdziemy w swojej kuchni, takich jak napar z pokrzywy, rumianku czy nawet octu jabłkowego mogą okazać się pomocne w uśmierzaniu bólu i niwelowaniu poczucia „ciężkich nóg”. Jednak od czego zacząć i do jakich rad się zastosować?

Żylaki nóg – leczenie domowe

Leczenie żylaków domowymi sposobami opiera się głównie na działaniach doraźnych. Musimy pamiętać, że nawet najlepsza maść czy bukiet ziół nie zastąpią nam zabiegu chirurgicznego. W zaawansowanych przypadkach choroby – usuwanie żylaków będzie niestety konieczne. Warto jednak zaopatrzyć się w dobre maści oraz zastosować w praktyce metody naszych babć. Spowolnią one postęp choroby i złagodzą jej bolesne objawy.

Pomocne zioła

Chociaż picie herbatek nie zastąpi nam zabiegu chirurgicznego, jest świetną metodą na zatrzymanie postępującego charakteru choroby i złagodzenie jej objawów. Zarówno dziurawiec, jak i oczar wirginijski wykazują działanie przeciwzapalne, przeciwbólowe oraz, co najważniejsze, wzmacniające nasz układ krwionośny. Warto wprowadzić do swojej diety napary z tych ziół. Jeszcze lepszym rozwiązaniem będzie zakup olejków lub naparów zawierających ich wyciąg, wcierając je w miejsca zmienione chorobowo, lub stosując je jako okłady, szybko zauważymy poprawę.

Maści i żele

Chłodzące żele zawierające wyciąg z kasztanowca również pomogą nam uporać się z uczuciem ciężkich nóg. Zarówno maści, jak i żele kupimy bez recepty w większości dobrych aptek. Osobom z tendencjami do żylaków zaleca się również odpoczynek z nogami uniesionymi ku górze, co znacznie ułatwia przepływ krwi do serca.

Dieta i umiarkowana aktywność fizyczna

Równie istotna, jest odpowiednia dieta oraz umiarkowana aktywność fizyczna. Ponieważ sporty wyczynowe czy podnoszenie ciężarów podnoszą ciśnienie we krwi, powinniśmy się ich raczej wystrzegać. Naszym sprzymierzeńcem będą za to spacery, przebieżki czy jazda na rowerze, oraz ćwiczenia rozluźniające takie jak joga czy pilates.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *